Saturday, November 8, 2008

a leg-leg-leg

Tudjátok, melyik volt az emberi történelem legtöbb áldozatott szedő vírusa? Ugyanis nem a pestis. Hanem a spanyolnátha, a 20. század elején. Kb. 50 millió ember halt bele, és a teljes lakosság 20-40 %-át fertőzte meg.
De ha már itt tartunk, jön a betegségszezon. Fontos tudni, hogy egy influenza is lehet nagyon komoly. Nem szabad elbliccelni egy ilyen betegséget. Az influenzába ugyanis akár bele is lehet halni. Nem különösebben a tüdőgyulladásba. Komoly szövődményeket okozat még a mandulagyulladás. Bár ez utóbbi annyira kellemetlen tünetekkel jár, hogy az érintettek nagy része előbb-utóbb orvoshoz fordul. Szóval lehetőleg figyeljetek oda ezekre a dolgora. A láz nélküli betegségek is veszélyesek lehetnek, mivel vannak emberek (mint pl. én is) akik kevésbé hajlamosak a lázra.

Sajnos én tavaly elkaptam a köhögéses influenzát, ami asszem talán tavaly vánszorgott ide európába. Na úgy földhöz vágott, mint három másik. Akkor még lázas is voltam. Úgy köhögtem, mint egy TBC-s. Talán még most is annak a szövődményeit szívom.

No comments: