Monday, July 27, 2009

Nagy most a cirkusz az aquaworld miatt. Hogy ugye szegény gyerek beleesett valami aknába, és valami gépészeti cucc elég hamar végzett vele. Először is nem értem, mi az hogy BELEESETT? Ha jól láttam, állt a szörfmedence szélén. Belecsúszott, vagy betört alatta a rács?
Na de mindegy is.
A lényeg, hogy pár hete én is voltam ezen a helyen. Nem tűnt gáznak, de mondjuk akkor alig volt ott valaki. Összességében jó élmény volt.

A szörföt viszont kipróbáltam. Igen, az sérülésveszélyes. Bár adnak bukósisakot, de amikor az ember elveszti a szörf felett az uralmát (mert előbb utóbb ez történik), akkor hátrasodródik, ugyanis elölről nyomják a vizet, hogy legyen min szörfözni.

Namost, amikor hátrasodródsz, akkor úgy bevered magad a medence széléve, hogy ihaj.
Ráadásul a víz térdig ér, viszont nagyon erős a sodrása. Alig bírtam felállni, úgy odanyomott a falhoz. És hogy még szarabb legyen, ez a medencefal erőteljesen karcol is, ugyanis ilyen hülyén - gondolom csúszásgátlás miatt - lett kialakítva. Tehát a hámsérülés borítékolt.

Nyilván minden fürdőben megvan a kockázat, de nem mindegy, hogy mekkora. A legbiztonságosabb, ha az ember otthon marad, és még a fürdőszobába se megy ki, hiszen az is csúszik.
De ha már kimerészkedik egy fürdőbe, eleve kockázatot vállal. Persze nehéz meghúzni a határt, hogy honnan számít nagy kockázatnak. Mi számít veszélyforrásnak.
Nyilván minden. A padlón is elcsúszhatok. Egy csúszdán is belerohanhatok abba, aki nincs tisztában azzal, hogy el kell takarodnia a csúszda közeléből, ha leért. (Én leginkább ettől féltem, amúgy.)
De egy aknába is beeshetek?
A homárban hosszan boncolgatják ezeket a kérdéseket.

2 comments:

Krisz said...

Otthon is veszélyes, a 112 sorozatban a nehéz álmennyezet rács szakadt rá a pancsolóra, és lenyomta a víz alá. De őt megmenekítették.
A képen nem a karikáknál volt a baleset, hanem úgy hallottam, a kijáratnál van a láb alatt rács, és az esett be.

ribizlifozelek said...

Jobb elovizben furdeni. Az ottani veszelyek adottak :)